دبیر فیزیک نوخندان

دبیر فیزیک نوخندان

به نام حق --- آموزشی- علمی و ...
دبیر فیزیک نوخندان

دبیر فیزیک نوخندان

به نام حق --- آموزشی- علمی و ...

گذر زهره از مقابل خورشید

گذر زهره از مقابل خورشید
خرداد ماه 1391 شاهد گذر زهره از مقابل خورشید خواهیم بود. این واقعه نجومی فرصتی را برای منجمان آماتور و حرفه ای و علاقه مندان فراهم می آورد تا برنامه های رصدی در این زمینه به اجرا در آورند. برای منجمان آماتور نیز اندازه گیری زمان های؛ اولین تماس زهره با خورشید، لحظه ورود کامل زهره، زمان اولین تماس خروج زهره از مقابل خورشید و لحظه خروج کامل زهره از مقابل خورشید تمرینی ارزشمند خواهد بود. تعیین مسیر عبور زهره از مقابل خورشید نیز می تواند مهارت های منجمین آماتور را افزایش دهد. سئوالات زیر قابل بررسی هستند:
1- از اندازه گیری های فوق چه داده هایی را بصورت مستقیم یا غیر مستقیم می توان محاسبه نمود؟
2- آیا می توانید اندازه قطر زهره را اندازه بگیرید؟ برای این کار چه داده های دیگری لازم دارید؟


3- می توانید عکس های نجومی بسیاز زیبایی را بگیرید و برای ما بفرستید. این عکس ها با نام شنا در سایت اتحادیه قرار داده خواهد شد. اگر شانس با شما همراه باشد ممکن است عکس جالبی که منحصر به فرد است را در یک لحظه شکار کنید(عکس زیر را ببینید)
5- در صورتی که برنامه های دسته جمعی دارید زمان و مکان این برنامه ها را بصورت رسمی به اتحادیه اطلاع دهید تا به سایر علاقه مندان نیز اطلاع رسانی کنیم.
4- توصیه می شود سایت های ناسا و سایر سایت های معتبر را ببیند.




مقاله ای که در زیر می بینید توسط آقای رضا خاکسار از دبیران با تجربه فیزیک استان خوزستان نوشته شده است. برای دیدن مقاله اینجا را کلیک کنید.

منبع این مطلب:

http://uipteachers.com

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد