دبیر فیزیک نوخندان

دبیر فیزیک نوخندان

به نام حق --- آموزشی- علمی و ...
دبیر فیزیک نوخندان

دبیر فیزیک نوخندان

به نام حق --- آموزشی- علمی و ...

گرانی گرانی گرانیی گرانییییییی ... دیگر نفس ندارم .

در این روزهای گرم و پایانی بهار، گرمای قیمتها عرق را بر پیشانی مردم نشانده است. عرقی که گاهی با شرمساری از خانواده نیز توام می‌شود.

این روزها هیچ کس مسئولیت افزایش قیمتها را برعهده نمی‌گیرد و گرانی توپی شده است که از زمین این وزارتخانه به زمین آن سازمان پرتاب می‌شود و تنها بازندگان این میدان مردمی هستند که سالهای سال از آنها با عنوان ولی نعمت یاد شده است. مردم از مجلسی که خود را در راس امور می داند انتظار پیگیری دارند. از دولت انتظار مدیریت بازار و از قوه قضاییه انتظار برخورد با اخلالگران در بازار و افزایش دهندگان قیمتها اما این انتظارات به بغضی در گلو تبدیل می‌شود و گرانی در سایه اختلاف دستگاه‌ها و قوا به جولانش ادامه می‌دهد. البته گرانی تنها داد مردم را درنیاورده است. مراجع تقلید نیز به این موضوع معترض هستند و نگرانی عمیق خود را از این امر ابراز داشته و به دولت و مسئولان تذکر داده‌اند.

در وضعیتی که دشمنان با تمام توان درصدد ضربه زدن به انقلاب و دلسرد نمودن مردم از حمایت نظام هستند، مسئولان با سرگرم شدن به مسائل فرعی و دست چندم از مسئله اصلی مردم غفلت نموده و نتوانسته‌اند متناسب با شأن ملت بزرگ ایران به وظیفه خویش در این باره عمل کنند.

تا جایی که آیت‌الله ابراهیم امینی ـ امام جمعه قم ـ در این باره می‌گوید: گرانی موجود افسار گسیخته است و مسئولان باید آن را دریابند، زیرا حتماً برخی اشتباهات اقتصادی وجود دارد که این گرانی‌ها به وجود آمده است. گرانی حدی دارد و در همه کشورها وجود دارد اما افسار گسیختگی قیمت‌ها موجب رنجش مردم و مراجع تقلید می‌شود.

او گرانی‌ها را عاملی جدی برای افزوده شدن مشکل بیکاران دانسته و تصریح می‌کند: مردم ایران بسیار عزیز و نجیب هستند اما نباید از نجابت آنها سوء‌استفاده کرد زیرا مبارزه با گرانی این نیست که بگوییم عامل آن تنها تحریم است یا اینکه در آینده نزدیک حل خواهد شد یا در جمع مسئولان بگوییم سعی کنید گرانی را برطرف کنید، بلکه باید علت‌های گرانی را دریافت؛ زیرا حتماً برخی اشتباهات اقتصادی وجود دارد که این گرانی‌ها به وجود آمده است. گرانی در حالی در بازار یکه‌تازی

ادامه مطلب ...

مبعث مبارک

عکس, تصویر, کارت پستال،والپیپر و عکس های پس زمینه مخصوص روز مبعث(سری1)

مبعث حضرت رسول اکرم (ص) مبارک باد

محمد امین(ص) قبل از شب 27 رجب در غار حرا به عبادت خدا و راز نیاز پرداخت و در عالم خواب رؤیاهایی می دید راستین و برابر پروردگار بزرگش برای پذیرش وحی به‌تدریج آماده می‌شد.

درعالم واقع روح الامین، جبرئل بزرگ، فرشته وحی مامور شد آیاتی از قرآن را براو بخواند و او را به مقام پیامبری مفتخر سازد. محمد (ص) در این هنگام چهل سال بود. تنهایی و توجه خاص او در غار حالتی غریب در او ایجاد می‌نمود. حالتی وصف ناشدنی، ترس و ابهام از یک طرف و شعف و سبک بالی از سوی دیگر و به ناگاه در شبی از این لیالی پر قدر فرشته وحی به یکباره بر او نازل گردید با این پیام:

«اقرأ باسم ربک الذی خلق. خلق الانسان من علق . اقرأ وربک الاکرم.الذی علم بالقلم.علم الانسان ما لم یعلم».

بخوان به نام پررودگارت که آفرید .او انسان را از خون بسته .بخوان به نام پروردگارت که گرامی تر و بزرگتر است .خدایی که نوشتن آفرید .به انسان آموخت آنچه را که نمی دانست.

فرشته وحی به او فرمان خواندن داد ولی حضرت بیان داشت خواندن نمی‌دانم. اما بار دیگر همان جمله را شنید، فرمود: «من امی و درس ناخوانده‌ام» و شنید: «بخوان»، این بار روح‌الامین او را سخت فشرد و محمد(ص)دریافت که این بار می‌تواند و بدین ترتیب جبرئیل ماموریت خویش را به انجام رساند.

آن حضرت از کوه پایین آمد و به خانه همسر مهربانش خدیجه شد. واقعه عجیبی را که بر او گذشته بود با وی در میان گذاشت. او را دلداری داد و گفت: «بدان که خداوند مهربان هرگز به تو که با خانواده‌ات مهربان هستی و از ستمدیدگان و محرومان دستگیری می‌کنی بد نخواهد کرد و تو را تنها نمی‌گذارد». او دانست که ماموریت بزرگ شویش آغاز شده است. حضرت فرمود: «مرا بپوشان تا لختی بیاسایم، خدیجه چنین نمود و محمد (ص) به خوابی آرام فرو رفت».

خدیجه به منزل عموزاده‌اش «ورقة ابن نوفل» که از دانایان عرب بود در آمد و شرح ماوقع را بیان داشت ورقه اظهار داشت که پروردگار بزرگ برای شویت ماموریتی بس عظیم قرار داده و اراده خداوند بر رسالت محمد قرار گرفته است و او همان آخرین پیامبر موعود است.

بدین ترتیب پیامبر رحمت در سن 40 سالگی برای نجات و سعادت ابناء بشر به مقام نبوت رسید. او آمد تا برای همه آدمیان الگویی باشد نمونه تا رسم چگونه زیستن را به آنان بیاموزد و راه هدایت را به انسانها بنمایاند.

آری محمد امین، پیامبر رحمت و ختم مرسلین برای هدایت و سعادت ما آمد.منبع:http://www.aftabnews.ir

چند پاورپوینت زیبا برای شما عزیزان

عزیزان کاربر با کلیک روی  اینجا می توانید این پاورپوینت ها را در یک فایل زیپ دانلود کنید.

تلنگر


کارت پستال درخواستی طراحان


یکی در خواب شیطان را دید، ریشش را گرفت که دشمن بشری و مایه ی هر شر. بیدار شد؛ ربش خودش در دستش بود.


معرفی رشته های شغلی (آشنایی با رشته مهندسی پزشکی )

مهندسی پزشکی چیست؟

مهندسی پزشکی رشته ی نوپایی است که دامنه ی مهارت های آن به طور روز افزون در حال گسترش است. این رشته یکی از تازه ترین رشته هایی است که قدم به عرصه دنیای تکنولوژی جهانی نهاده و این رشته بدین منظور شکل یافته تا پزشکان را در تشخیص و درمان یاری دهد.

مهندسی پزشکی دقت و تنوع در تشخیص را گسترش داده است بطوری که تشخیص بدون دستگاهها امکان پذیر نیست تاکنون دستگاهایی از جمله PET,EEG,ECG,MRI,CT-Scan کمک بسیار بزرگی به پزشکی نموده اند و هم راستای وسایل تشخیصی وسایل و ملزومات درمانی گسترش یافته تا بیماران را به گونه ای تحت درمان قرار گیرند که می توان سمعک، ونتیلاتور ،دیالیز، اولتراسوند و کاربردهای متعدد لیزر را نام برد.

مهندس پزشک در گام های اولیه بهره برداری ، تعمیر ، پشتیبانی و نگهداری و تنظیم و استانداردسازی دستگاه های را انجام می دهد و در مراحل بالاتر توسعه ، ارتقا و بهبود دستگاههای پزشکی و یا حتی می تواند به طراحی و ساخت یک دستگاه اقدام کند.

ر این رشته به علت ابداعات و نوآوری وسیعی که صورت میگیرد شاخه های جدیدی از مهندسی پزشکی سازمان می گیرند که شرح مختصری از زیرشاخه های این رشته ذکر شده است.

هدف این رشته تربیت متخصصانی است که بتوانند با بهره گیری از مهارت های مهندسی و آنلایز ادامه مطلب ...

جدول مسابقات یورو 2012

از شبکه سه سیما
جدول پخش مسابقات یورو 2012
جام جم آنلاین: شبکه سه سیما مسابقات فوتبال جام ملت های اروپا (یورو 2012)‌ را برای علاقمندان به این رشته پر طرفدار ورزشی پخش می کند.

به گزارش روز چهارشنبه جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی سیما، بر اساس جدول مسابقات فوتبال جام ملت های اروپا ، پخش مسابقات از جمعه 19 خرداد آغاز و با پخش دیدار نهایی، یکشنبه 11 تیر ماه پایان می یابد.

گفتنی است؛ در روزهای برگزاری مسابقات، دو دیدار به ترتیب ساعات 20:30 دقیقه و 23:15 دقیقه به وقت تهران پخش خواهد شد.

همچنین از شنبه 27 تا سه شنبه 30 خرداد ماه ، بازی ها توسط دو شبکه سه سیما و شبکه ورزش در ساعت 23:15 پخش می شوند.

برنامه کامل دیدارهای فوتبال یورو 2012 (جام ملت های اروپا) پخش از شبکه سه سیما:

 تاریخ مسابقه ساعت
(به وقت تهران)
 گروه
 جـمـعـه 19 خرداد 91   لهستان – یونان  20:30 A
 روسیه – چک  23:15
 شـنـبـه 20 خرداد 91  هلند – دانمارک   20:30  B
 آلمان – پرتغال   23:15
 یـکشـنـبـه 21 خرداد 91  اسپانیا – ایتالیا   20:30  C
 جمهوری ایرلند-کرواسی   23:15
 دوشـنـبـه 22 خرداد 91  فرانسه – انگلیس   20:30  D
 اوکراین – سوئد   23:15
 سـه شنـبـه 23 خرداد 91  یونان - جمهوری چک   20:30 A
 لهستان – روسیه   23:15
 چهـارشـنـبـه 24 خرداد 91  دانمارک – پرتغال   20:30  B
 هلند – آلمان   23:15
 پنـجشـنـبـه 25 خرداد 91  ایتالیا – کرواسی   20:30  C
 اسپانیا – جمهوری ایرلند   23:15
 جـمـعـه 26 خرداد 91  اوکراین – فرانسه   20:30  D
 سوئد – انگلیس   23:15

بازی های جدول زیر که روزانه دو بازی را شامل می شود، به طور همزمان از شبکه سه سیما و شبکه ورزش پخش می شوند و همچنین بازی پخش شده از شبکه ورزش، پس از اتمام پخش مسابقه فوتبال از شبکه سه، از آن شبکه باز پخش خواهد شد.

 تاریخ مسابقه ساعت
(به وقت تهران)
 گروه
 شـنـبـه 27 خرداد 91 جمهوری چک – لهستان
 23:15
A
یونان - روسیه
 یـکشـنـبـه 28 خرداد 91 پرتغال – هلند   23:15  B
دانمارک – آلمان
 دوشـنـبـه 29 خرداد 91 کرواسی – اسپانیا   23:15  C
ایتالیا-  جمهوری ایرلند
 سـه شنـبـه 30 خرداد 91 انگلیس – اوکراین   23:15  D
سوئد - فرانسه
 
بازی های مرحله یک چهارم نهایی پخش از شبکه سه سیما
 
 تاریخ مسابقه ساعت
(به وقت تهران)
 پنـجشـنـبـه اول تیر 91     اول گروه A- دوم گروه B  
 23:15
 جـمـعـه 2 تیر 91     اول گروه  B - دوم گروه  A      23:15
 شـنـبـه 3 تیر 91 اول گروه  C - دوم گروه  D    23:15
 یـکشـنـبـه 4 تیر 91     اول گروه   D- دوم گروه  C     23:15
 
بازی های مرحله نیمه  نهایی پخش از شبکه سه سیما
 
 تاریخ مسابقه ساعت
(به وقت تهران)
 چهـارشـنـبـه 7 تیر 91 برندگان دیدارهای اول و دوم یک چهارم نهایی
 23:15
 پنـجشـنـبـه 8 تیر 91 برندگان دیدارهای سوم و چهارم یک چهارم نهایی   23:15
 
بازی مسابقه نهایی جام ملت های اروپا پخش از شبکه سه سیما
 
 
 تاریخ مسابقه ساعت
(به وقت تهران)
 یـکشـنـبـه 11 تیر 91 برندگان دو دیدار نیمه نهایی
 23:15

معلم ورزش گمشده ای آشنا


"معلم ورزش" را باید یکی از تاثیرگذارترین عناصر در سیستم آموزشی به حساب آورد که متاسفانه سالهاست زنگ ورزش و معلمان ورزش مقابل چشم مدیران و مسئولان به "گمشده‌ای" تبدیل شده اند و کسی آنها را نمی‌بیند!


کمبود ورزش در مدارس

- "ببخشید خانم، من می‎تونم از کلاس ورزش شما برای درس خودم استفاده کنم؟ بچه‎ها در فیزیک خیلی عقب هستند! ببخشید آقا اگه اجازه بدید می‎خوام زنگ ورزش شما رو کنسل کنم تا بچه‎ها سر کلاس من حاضر بشن. آخه امتحانات نزدیکه و باید مروری روی دروس گذشته ریاضی داشته باشیم!.... بچه‎ها من این هفته با شما زنگ ورزش ندارم. به جای من معلم زبان سرکلاس حاضر می‎شه! و ....

صحبت‎هایی از این دست که بیشتر آنها نتیجه بخش هم بوده در مدارس کشور زیاد شنیده می‎شود. فرقی هم ندارد مدرسه پسرانه است یا دخترانه. رده ابتدایی است یا راهنمایی یا دبیرستان. آنچه آشکارا دیده می‎شود اینکه زنگ ورزش فرصتی مقتنم شمرده می‌شود برای جبران عقب ماندگی دانش آموزان در سایر درس‌ها که هیچ شباهتی هم به ورزش ندارند!

البته این امری طبیعی به نظر می‌رسد وقتی کمتر کسی جویای

ادامه مطلب ...

آموزش مفاهیم درسی فیزیک

انرژی زمین گرمایی    

قدمت انرژی زمین گرمایی به اندازه عمر زمین است. (geo) به معنی «زمین» و «Thermal» به معنی «گرما» است. بنابراین Geothermal (ژئوترمال) به معنی زمین – گرما می باشد.

 آیا تاکنون تخم مرغ آپزی را نصف کرده اید ؟ درون زمین مشابه تخم مرغ است. زرده تخم مرغ بسان هسته زمین است. سفیده تخم مرغ مانند گوشته زمین است. و پوسته تخم مرغ نظیر پوسته زمین است.


زیر پوستة زمین و قسمت فوقانی گوشته ، سنگهای مذابی (سنگهای نرم داغی به صورت روان) بنام ماگما وجود دارد. پوسته زمین برروی این گوشته ماگمایی مذاب شناور است. زمانیکه ماگما از طریق آتشفشان به سطح زمین می رسد ، به آن گدازه می گویند.

به ازای هر 100 متری که به زیرزمین میروید ، حرارت سنگ 3 درجه سلزیوس (Celsius) افزایش می یابد. یا به ازای هر 328 فوت در زیرزمین ، حرارت 4/5 درجه فارنهایت افزوده می شود. بنابراین اگر 1000 فوت به زیرزمین بروید ، درجه حرارت سنگ جهت جوشاندن آب

ادامه مطلب ...