دبیر فیزیک نوخندان

دبیر فیزیک نوخندان

به نام حق --- آموزشی- علمی و ...
دبیر فیزیک نوخندان

دبیر فیزیک نوخندان

به نام حق --- آموزشی- علمی و ...

چگونه سرعت مغزمان را بالا ببریم؟

بسیاری از مرددم نمی دانند که که اگر بخوبی از مغزشان مراقبت نکنندعملکرد مغزشان در همان سنین جوانی کم کم کند می شود.

دستورالعمل:

  

غذاهای سبک اما مغذی و پرخاصیت مصرف کنید . مغز شما غذاهای متعادل و مغذی را دوست دارد اما اگر در مصرف غذا زیاده روی کنید احساس خواب آلودگی خواهید کرد.

وقتی مشغول یادگیری چیزی هستید و یا روی مسئله پیچیده ای کار می کنید هر چند وقت یکبار به مغزتان استراحت بدهید. این استراحت باعث می شود که مغز شما تجدید قوا کند و با قدرت بیشتری بکارش ادامه دهد.

حتما" ورزش کنید . شاید نتوانید هر روز ورزش کنید اما حتما" چندبار در هفته فرصتی برای ورزش کردن خواهید یافت . ورزش هم برای بدن و هم برای مغز و ذهن ما مفید است .

بخندید . خنده روی قسمتی از مغز ما که دوپامین تولید می کند تاثیر می گذارد. علاوه براین ،خنده بر روی ترشح مواد مفید دیگری همچون اندورفین هم تاثیر گذار است. خنده حتی برای فشار خون ، دستگاه تنفس و دستگاه های دیگر بدن هم مفید است .

یکی دیگر از راه های مفید و ساده برای افزایش سرعت عملکرد مغز خواندن کتاب است.

یک سرگرمی مفید برای خود انتخاب کنید ، این سرگرمی می تواند کاری باشد که همیشه دوست داشتید انجام دهید اما هرگز نتوانستید.. این سرگرمی باید چیزی باشد که به کمی آموزش و یادگیری احتیاج داشته باشد تا بتواند به بالابردن خلاقیت و ابتکار عمل مغزتان کمک کند.

به اندازه کافی بخوابید .نمی توان یک مقدار مشخص برای خواب همه افراد تعیین کرد زیرا مقدار خوابی که هر فردی نیاز دارد به شرایط جسمانی او بستگی دارد. برای بسیاری از انسانها بین ۶ تا ۸ ساعت خواب شبانه کافی است اما بدن شما ممکن است به خواب کمتر و یا بیشتری احتیاج داشته باشد.

از بازیهایی مثل پازل ، جدول و سودوکو لذت ببرید و همزمان مغزتان را تقویت کنید . اگر راست دست هستید موهایتان را با دست چپ شانه کنید و با دست چپ مسواک بزنید و اگر چپ دست هستید با دست راست این کارها را انجام دهید.اینکار باعث می شود که مغز شما برای انجام همین کارهای ساده روزمره هم به چالش بیفتد.


منبع : آفتاب

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد