دبیر فیزیک نوخندان

دبیر فیزیک نوخندان

به نام حق --- آموزشی- علمی و ...
دبیر فیزیک نوخندان

دبیر فیزیک نوخندان

به نام حق --- آموزشی- علمی و ...

میلاد مبارک

فرا رسیدن میلاد

حضرت اباعبدالله امام حسین(ع)

علمدار کربلا حضرت ابوالفضل(ع)

یادگار نهضت عاشورا حضرت امام سجاد(ع)

 را خدمت تمام عاشقان اهل بیت تبریک می گوییم
 

 b7e1f258c181082c551b0a2d7972737c اس ام اس اعیاد شعبانیه 1391


بیشتر بدانیم

خانواده خورشید


منظومه شمسی ماهشت سیاره دارد که دور خورشید می گردند. زمین که ما بر روی آن زندگی می کنیم یکی از این سیارات است.


منظومه شمسی


نسبت اندازه های خورشید و سیارات


خورشید: خورشید در مرکز منظومه شمسی ماست. خورشید یک ستاره است.


خورشید


عطارد: عطارد نزدیک ترین سیاره به خورشید است. عطارد یک سیاره داغ و کوچک است. عطارد ماه ندارد.

ناهید: ناهید دومین سیاره نزدیک به خورشید است. ناهید داغ ترین سیاره است. ناهید ماه ندارد.


زمین: ما روی سیاره زمین زندگی می کنیم. زمین سومین سیاره نزدیک به خورشید است. زمین تنها سیاره ای در منظومه شمسی ست که موجودات زنده در آن زندگی می کنند. زمین یک ماه دارد.

مریخ: مریخ چهارمین سیاره نزدیک به خورشید است. مریخ یک سیاره نارنجی ست. مریخ دو تا ماه دارد.

مشتری: مشتری پنجمین سیاره نزدیک به خورشید است. این سیاره بسیار بزرگ که گازی ست بزرگ ترین سیاره منظومه شمسی ماست. مشتری ماه های زیادی دارد.


زحل: زحل ششمین سیاره نزدیک به خورشید است. این سیاره بسیار بزرگ حلقه های زیبایی دارد که از یخ و سنگ تشکیل شده اند. این سیاره ماه های زیادی دارد.


 اورانوس: اورانوس هفتمین سیاره نزدیک به خورشید است. این سیاره یک سیاره بسیار بزرگ گازی با نور آبی ست. اورانوس ماه های زیادی دارد.


نپتون: نپتون هشتمین سیاره نزدیک به خورشید است. این سیاره یک سیاره بسیار بزرگ گازی با نور آبی ست. اورانوس ماه های زیادی دارد.


منبع:http://shebany.blogfa.com

میلاد مبارک


سخنانی از امام حسین (ع)


از نشانه های عالم ، نقد سخن و اندیشه خود و آگاهی از نظرات مختلف است .

**************************************************************

چیزى را بر زبان نیاورید که از ارزش شما بکاهد

**************************************************************

حذر کن از مواردی که باید عذرخواهی کنی ، زیرا مؤمن نه کار زشتی انجام می دهد و نه به عذرخواهی می پردازد، اما منافق همه روزه بدی می کند، و به عذرخواهی می پردازد.

**************************************************************

به درستی که من مرگ را جز سعادت نمی بینم و زندگی با ستمکاران را جز محنت نمی دانم.

**************************************************************

بخشنده‌ترین مردم کسی است که به آنکه چشم امید به او نبسته، بخشش ‌کند.

میلاد امام حسین (ع) مبارکباد


منبع:http://ela86.loxblog.com/


اولین کنترل از راه دور تلویزیون در جهان چه شکلی بود؟

فارنت: یوجین پلی مخترع اولین کنترل از راه تلویزیون در جهان روز گذشته در سن ۹۶ سالگی و در نیویورک درگذشت. یوجین پلی در سال ۱۹۵۵ دستگاهی به نام فلش‌متیک را اختراع و عرضه کرد که در واقع لذت تماشای تلویزیون برای انسان‌ها را افزایش داد و کلا نوع لذت بردن از تماشای تلویزیون را تغییر داد. این دستگاه بعدها با گسترش فناوری آن اولین کنترل از راه دور تلویزیون در جهان نام گرفت.


نگاهی به اولین تبلیغ این دستگاه کنترل از راه دور که در سال ۱۹۵۵ پخش شده نشان می‌دهد که این دستگاه با این کنترل‌هایی که این روزها ما در دست می‌گیریم و دیگر تقریبا شبیه عصای جادوگران هر کالری انجام می‌دهند بسیار متفاوت بوده است.

در این دستگاه به جای به جای استفاده از اشعه مالدون قرمز یا امواج رادیویی که اجازه می‌دهد تا کنترل را با اختیار بیشتری به هر سو بگیریم در دستگاه فلش‌متیک از پرتو نور مستقیمی بهر گرفته شده بود که به حسگرهای نوری (فوتوسل) چهارگوشه صفحه تلویزیون تابیده می‌شد و تنها موجب خاموش و روشن شدن و تغییر شبکه‌های تلویزیون می‌شد. پرتوهای این کنترل از راه دور گاها با اختلال توسط سایر امواج نوری روبرو می‌شد که خود دردسری دیگر بود.

این کنترل از راه دور که در آن خبری از دکمه تنظیم صدا و سایر تنظیمات نبود مطمئنا با استاندارد زندگی این روزهای ما که در عصر کنترل‌های جادویی به سر می‌بریم، همخوانی ندارد اما خب وقتی بدانیم قبل از عرضه این کنترل شرکت سازنده آن از کنترل از راه دورهایی استفاده می‌کرده که با سیم به تلویزیون وصل می‌شدند ما هم مانند پدرانمان از اختراع آن خوشحال می‌شویم.

پلی که ۱۸ اختراع ثبت شده در اداره اختراعات امریکا دارد همواره به این اختراع خود که به خاطر آن موفق به دریافت جایزه امی شده بود، افتخار می‌کرد و اولین نمونه آن را را تا پایان عمر نزد خود نگه داشت.


منبع:http://farnet.ir

فلک

فلک شیوه ی رایج تنبیه در انظار عمومی تا پیش از تغییرات نظام قضایی در سال های ۱۳۰۰ شمسی (۱۹۲۰ میلادی) بود. برای فلک کردن پاهای فرد مورد شکنجه به چوبی بسته می شود. دو نفر دو سر چوب را میگیرند و نفر یا نفراتی دیگر با ترکه کف پای او را می زنند.


ادامه مطلب ...