دبیر فیزیک نوخندان

دبیر فیزیک نوخندان

به نام حق --- آموزشی- علمی و ...
دبیر فیزیک نوخندان

دبیر فیزیک نوخندان

به نام حق --- آموزشی- علمی و ...

فهرستی از سایت های علمی ایران

لیست سایت های علمی ایران به همراه آدرس اینترنتی آنها
لطفا اینجا

تولید برق از گام‌های تماشاگران المپیک لندن

یک شرکت انگلیسی با ساخت نوعی موزائیک کربنی قصد دارد تا فناوری جمع‌آوری انرژی جنبشی را به خیابانها آورده و قدرت گام‌های افراد را ذخیره کند.

موزائیک‌های پاوگن که توسط شرکتی مستقر در لندن طراحی شده، قرار است در مناطق دارای ترافیک بالای رفت‌وآمد عابران پیاده مورد استفاده قرار گرفته و انرژی جنبشی گام‌های افراد را به الکتریسیته تجدیدپذیر قابل ذخیره در باتری‌های پلیمری لیتیوم تبدیل کند. از این نیرو می‌توان برای قدرت بخشیدن به برنامه‌های کاربردی از جمله چراغ‌های خیابان، نمایشگرها، بلندگوها، علائم و تابلوهای تبلیغاتی استفاده کرد.

ادامه مطلب ...

گلچینی از بهترین راه های تقویت حافظه

راه های تقویت حافظه

گروهی از متخصصان حافظه و نویسندگان کتابهای مرتبط با اختلالات حافظه برای تقویت قدرت ذهن افرادی که به شدت درگیر روزمرگی شده اند پیشنهادات جالب توجه و گاه عجیبی دارند.

ادامه مطلب ...

نواهنگ صوتی زیبا

بود و نُمود
نواهنگی بسیار زیبا از داستان نحوه برخورد با پروفسور حسابی در منزل علامه جعفری با بیان شیرین استاد رنجبر(تولید اختصاصی بانک صوتی تبیان)
دانلود

مولد واندوگراف

الف) تاریخچه و طرز کار مولد واندوگراف

قبل از بحث درباره ساخت مولد واندوگراف لازم است بحث مختصری راجع به تاریخچه ساخت آن و همچنین طرز عملکرد این دستگاه داشته باشیم مولد واندوگراف در سال 1937 توسط فیزیکدان آمریکایی رابرت جمیسون واندوگراف اختراع شد این دستگاه قادر است که ولتاژهای تا 20 میلیون ولت ایجاد نماید و از آن برای انرژی دادن و شتاب دادن به ذرات اتمی که احتیاج به سرعت بالا برای نفوذ در هسته اتمها دارند استفاده می­شود این برخوردها در اتمها، پایه شناخت و اساس فیزیک هسته­ای و ذرات بنیادی می­باشد.

بابل 2011


ادامه مطلب ...

راهنمای خرید دوربین عکاسی

برخی می‌گویند: گوشی موبایل من عکس می‌گیرد ماه! دیگر چه نیازی به خرید دوربین دارم؟ این دلیل فقط وقتی درست است که قصدتان تهیه عکس‌های یادگاری معمولی و تماشای آن روی صفحه موبایلتان باشد.

100837270168 راهنمای خرید دوربین عکاسی

ادامه مطلب ...

رمزگشایی محققان از قدرت ضربات مشت «بروس لی‌»‌


65 رمزگشایی محققان از قدرت ضربات مشت «بروس لی‌»‌

پژوهشگران با استفاده از اسکن مغزی، قدرت ضربات مشت رزمی‌کاران را رمزگشایی کرده و دریافتند، شدت و قدرت ضربات مشت، ارتباطی به قدرت عضلانی نداشته و وارد کردن چنین ضرباتی به ساختار سیستم عصبی مغز مرتبط است.

بسیاری بر این عقیده هستند که قدرت یک رزمی کار مانند «بروس لی» به عضلات قوی ورزشکار وابسته است؛ اما تحقیقات جدید نشان می‌دهد که در حقیقت توانایی عضلات برای وارد کردن چنین ضربات قوی مشت توسط ناحیه‌ای در مغز کنترل می‌شود.

پژوهشگران کالج سلطنتی لندن با انجام اسکن مغزی، تفاوت در ساختار عصبی مغز ۱۲ قهرمان کاراته به کمربند مشکی و ۱۴ سال سابقه حرفه ای را با ۱۲ ورزشکار همسال و غیر حرفه‌ای مورد مقایسه قرار دادند.

 اسکن مغزی بر روی دو گروه، ساختار میکروسکوپی متفاوت را در برخی مناطق مغز نشان می‌دهد و این تفاوت در قشر سفید مغز در بخشی به نام مخچه و قشر پره موتور که مسؤول کنترل حرکات هستند، روی می دهد.

 دکتر «اد رابرتز» سرپرست تیم تحقیقاتی تأکید می‌کند: کاراته کاران با کمربند مشکی قادر به انجام حرکات هماهنگ و پی در پی ضربات مشت هستند؛ درحالی که ورزشکاران مبتدی از این توانایی برخوردار نیستند و به نظر می رسد که این توانایی به اتصالات عصبی در مخچه مرتبط است که باعث ایجاد هماهنگی دقیق حرکات دست و تنه می‌شو

منبع:http://www.daneshmag.com