دبیر فیزیک نوخندان

دبیر فیزیک نوخندان

به نام حق --- آموزشی- علمی و ...
دبیر فیزیک نوخندان

دبیر فیزیک نوخندان

به نام حق --- آموزشی- علمی و ...

میلاد حضرت امام جواد (ع) بر شما عزیزان مبارک بادا

میلاد مسعود و پربرکت نهمین اختر تابناک ولایت و امامت جواد الائمه، امام محمد تقی( علیه السلام) بر رهروان راهش مبارک باد!


ادامه مطلب ...

پیام

پیچیده فکر کن... ساده عمل کن!

مطالبی در مورد نانو

مقاله ای در مورد  اینکه فناوری نانو چیست؟ و آشنایی مقدماتی با نانوتکنولوژی

از اینجا دانلود کنید .


مقاله ای در مورد کاربردهای نانو تکنولوژی

از اینجا دانلود کنید .


آشنایی باکتاب نانو و خلاصه کاملی از آن

از اینجا دانلود کنید .


سوالات اولین المپیاد علوم و فناوری نانو

از اینجا دانلود کنید .


معرفی و خلاصه جامع کتاب نانو از نو

از اینجا دانلود کنید .


معرفی و خلاصه جامع کتاب دنیای نو ، دنیای نانو

از اینجا دانلود کنید .


ادامه مطلب ...

شهادت امام هادی (علیه السلام) تعزیت باد



امام علی النقی (هادی) ـ علیه السّلام ـ امام دهم شیعیان جهان است که در نیمه ذی حجه سال 212 هـ. ق در شهر صریا (حومه مدینه) به دنیا آمد. پدرش امام جواد ـ علیه السّلام ـ و مادر گرامیش سمانه نام دارد.[1] 
حضرت امام هادی ـ علیه السّلام ـ در 8 سالگی پس از شهادت پدر بزرگوارشان عهده دار مقام امامت گردید و

ادامه مطلب ...

آذرخش

دید کلی


 

پدیده زیبا ولی خطرناک آذرخش یا برق ، تخلیه الکتریکی در جو زمین است. همه شما تا به حال غرش آسمان (رعد و برق) و نیز تلاطم ابرها و ایجاد نورهای درخشان لحظه‌ای در آسمان را دیده‌اید. و سؤالات زیادی که ... .


  • این صدا چه بود؟
  • این نور چگونه تولید می‌شود؟
  • چگونه از نور آذرخش استفاده کنیم؟
  • برق آسمان چه فواید و مضراتی دارد؟ و هزاران سؤال از این قبیل

ادامه مطلب ...

فیزیک و فناوری

فیزیک علم شناختن قانون هی عمومی و کلی حاکم بر رفتار ماده و انرژی است. کوشش هی پیگیر فیزیکدانان در این راه سبب کشف بسیاری از قانون هی اساسی، بیان نظریه ها و آشنایی با بعضی پدیده هی طبیعی شده است. هرچند این موفقیت ها در برابر حجم ناشناخته ها، اندک است لیکن تلاش همه جانبه و پرشتاب دانشمندان امید بسیار آفریده که انسان می تواند رازهای هستی را دریابد. انسان در یکی دو قرن اخیر، با بهره گیری از روش علمی و ابزارهی دقیق توانسته است در هر یک از شاخه هی علم، به ویژه فیزیک دنیای روشن و شناخته شده خود را وسعت بخشد. در این مدت با دنیلی بی نهایت کوچک ها آشنا شده، به درون اتم راه یافته تا انواع نیروهای بنیادی طبیعت را شناخته، الکترون و ویژگی های آن را دریافته و طیف گسترده امواج الکترومغناطیسی را کشف کرده است.
فیزیک که تا اواخر قرن نوزدهم مباحث مکانیک، گرما، صوت، نور و الکتریسیته را شامل می شد، اکنون در اوایل قرن بیست و یکم در اشتراک با سایر علوم (مانند شیمی، زیست شناسی و...) روز به روز گسترده تر و ژرفاتر شده و بیش از ۳۰ موضوع و مبحث مهم را در برگرفته است (دانشنامه فیزیک تعداد شاخه های فیزیک را ۳۳ مورد معرفی کرده است.)
فناوری:

ادامه مطلب ...

آزمایش جوشیدن

مقدمه

می دانیم که به واسطه حرکت براونی ممکن است انرژی جنبشی بعضی از مولکولهایی که به سطح مایع می رسند، به اندازه ای باشد که بتوانند از سطح مایع خارج و پراکنده شوند. این فرآیند را تبخیر سطحی می گویند، اما اگر دما در فشار ثابت زیاد شود. داخل ظرف نیز حبابهایی بخار تشکیل می گردد.هنگامی که این حبابها خارج شوند، مایع به جوش آمده است. شما در آزمایش فوق ، با فرآیند تبخیر و عوامل موثر بر آن آشنا خواهید شد.

برای آزمایش اول ، مقدار کمی اتر یا الکل در یک شیشه ساعتی ریخته و آن را در کفه سمت چپ ترازوی حساس قرار دهید و در کفه سمت راست ، آن قدر وزنه بگذارید تا تعادل برقرار گردد. حال مدتی صبر کنید، به سهولت مشاهده خواهید کرد که ، تعادل ترازو بر هم خورده است و کفه سمت چپ سبکتر می شود. علت چیست؟ در آزمایش بعدی ، دو شیشه ساعتی مشابه را اختیار کنید، در آنها با جرم مساوی ، یکی آب و دیگری اتر بریزید و سپس هر یک از آنها را ، در یکی از کفه های ترازو قرار دهید و ترازو را به حالت تعادل درآورید. مدتی صبر کنید، تعادل ترازو به هم می خورد، کدام کف ترازو بالا می رود؟

به عقیده شما علت چیست؟!

ادامه مطلب ...

شاد باش به مناسبت ولادت با سعادت امام محمد باقر علیه السلام


شب میلادش، فضای ساکت و آرام مدینه، مبهوت نورافشانی خانه گلین امام سجاد (ع) است و فروغی نورانی، آسمان مدینه را روشن کرده است؛


نوری که از چهره معصوم و منور نوزادی مبارک به آسمان ساطع است.


چشمه جاری شکافنده علم ها در بیابان خشکیده دانش جوشیدن گرفت و جان جویندگان علم و معرفت را از زلال پر برکت خود سیراب ساخت.



کتاب الکترونیکی سوالات اختصاصی اول دبیرستان

مجموعه سوالات امتحانی دروس اختصاصی اول دبیرستان در سالهای 88و89و90  مدارس استعدادهای درخشان اینجا دانلود کنید .