دبیر فیزیک نوخندان

دبیر فیزیک نوخندان

به نام حق --- آموزشی- علمی و ...
دبیر فیزیک نوخندان

دبیر فیزیک نوخندان

به نام حق --- آموزشی- علمی و ...

سرکه و فواید جالب آن!

در این مقاله چند استفاده بسیار جالب از سرکه را که شاید تا به حال نمی‌دانستیم،‌ با هم مرور می‌کنیم.


رایانه

تمیز کردن موس و کامپیوتر

یک فنجان بردارید، نیمی از آن را سرکه و نیم دیگر را آب بریزید. حالا به کمک یک دستمال تمیز و محلول ذکر شده، اجزای داخلی و بیرونی موس و کامپیوتر را با آن پاک کنید.

تمیز کردن درزها و دستگیره‌های پنجره

تنها با کمی سرکه سفید و آب گرم و یک دستمال تمیز می‌توانید به راحتی جرم‌ها و ذرات آلودگی پنجره را از آن پاک کنید!

برق انداختن ظروف و وسایل نقره

آیا ظروف و وسایل نقره خانه سیاه شده است؟ برای براق کردن حلقه، ظروف نقره و... با مخلوط کردن 2/1 فنجان سرکه سفید و دو قاشق غذاخوری جوش شیرین آن‌ها را حسابی برق بیندازید.

وقتی شمع آب می‌شود ممکن است روی مبلمان خانه بچکد، این لکه‌های شمع به راحتی تمیز نمی‌شوند و مستلزم وقت زیادی برای از بین بردن می‌باشد. اینجا هم سرکه کمک کننده است!

گردگیری و تمیز کردن کمد های گرد و غبار گرفته

آیا کمد اتاق تان کثیف و بد بو شده است؟ اول از همه اثاثیه آن را خالی کنید، سپس یک فنجان سرکه و 4/1 فنجان

جوش‌شیرین را در دو فنجان آب گرم با هم مخلوط کنید. این محلول برای تمیز کردن و ضد عفونی کردن و از بین بردن بوی بد کمد نسبت به سایر مواد موثرتر خواهد بود. حالا گردگیری را شروع کنید.

تمیز کردن اثاثیه از موم شمع

وقتی شمع آب می‌شود ممکن است روی مبلمان خانه بچکد، این لکه‌های شمع به راحتی تمیز نمی‌شوند و مستلزم وقت زیادی برای از بین بردن می‌باشد. برای تمیز کردن آن، اول از همه با کمی روغن، لکه شمع را نرم کنید، سپس کمی آب گرم و سرکه سفید را با هم مخلوط کنید و با یک دستمال روی آن لکه بکشید. می‌بینید که لکه به راحتی از روی میز یا مبلمان کنده می‌شود.

مبلمان چرم

تمیز کردن لکه‌های آب و شربت از روی مبلمان

اگر روی مبلمان چوبی‌تان لکه‌های شربت و آب از مهمانی شب قبل به جا مانده است، از کمی سرکه سفید و روغن زیتون کمک بگیرید و سپس آن را با یک دستمال تمیز روی مبل‌ها بکشید تا لکه‌ها به راحتی پاک شوند.

تمیز کردن مبل‌های چرمی

آیا در خانه‌تان مبل چرمی دارید و آن‌ها کثیف و کدر شده‌اند؟ برای تمیز و براق کردن آن‌ها، کمی سرکه سفید با روغن بادام مخلوط کنید و روی چرم‌ها اسپری کنید، چند دقیقه‌ای صبر کنید و سپس با یک دستمال تمیز آن را پاک کنید.


منبع : تبیان

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد